Kenmerkend voor mijn werkwijze is dat ik online combineer met offline: ik zoek de crossmediale kruisbestuivingen op. Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen en het mediagebruik en de participerende houding van de consument. Op deze manier weet ik een verbinding te leggen met relevante doelgroepen en het meest effectieve resultaat te bereiken via storytelling.

De kruisbestuiving tussen de verschillende mediavormen en de mediumspecifieke elementen intrigeerden mij, dat ik samen met Indira Reynaert een onderwijsboek hierover heb geschreven: Basisboek Crossmedia Concepting.

crossmedia boek

Bestel bij Managementboek.nl

Basisboek Crossmedia Concepting

In 2009 is het basisboek verschenen. Basisboek crossmedia concepting geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming. Uitgebreid aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een transmediaal (autonoom) concept en een geïntegreerd (afhankelijk) concept. Ook is er veel aandacht voor de sociale media en de betrokkenheid van de huidige mediaconsument.

Het boek richt zich primair op studenten van media- en communicatiestudies op universitair en hbo-niveau. Van deze editie zijn er ruim 2.300 boeken verkocht.

2012: Verschijning van de 2e druk

In 2012 is de 2e druk van Basisboek Crossmedia Concepting verschenen. In samenwerking met verscheidene experts waaronder Matthijs de Bruijn van (NCRV), Dennis van Santen en Joost Cohensius (The Black Beard Connection)wisten wij de tweede druk te verrijken met actuele casestudy’s waaronder In Therapie, The Voice of Holland, SpangaS, True Blood, Game of Thrones, Conspiracy for Good en ga zo maar door! Niet alleen de casestudy’s zijn actueler geworden, het theoretische kader is ook aanzienlijk uitgebreid met oog op de huidige snelle ontwikkelingen in het medialandschap. Een groot deel van deze uitbreiding bevat informatie over het fenomeen transmedia storytelling. Van deze 2e druk zijn inmiddels ruim 2.800 boeken verkocht.

Bestel bij Managementboek.nl